نطفۀ آزادی

by مسعود نجاتی
in articles
Hits: 2312

نطفۀ آزادی

کشورمان ایران در شرایطی سخت و دشواری بسر می برد . ایرانمان آبستن است و نطفه ای در شکم دارد. نطفه ای که شاید با به دنیا آمدنش بتواند آینده ای روشن و بدور از مشکلات امروزی را سبب شود.

امروز, آدینه نوزدهم جولای ۲۰۱۹ یکی از سرکرده های اصلاح طلبان (محمد خاتمی) خواهان تائید نامزدهای اصلاح طلب از سوی رهبر شد تا با کشتن نطفۀ آزادی, بار دیگر در انتخابات پیش رو, بتوانند مانند انتخابات قبلی نقش پلیس خوب را بازی و مردم ساده لوح و یا بی اراده  را به پای صندوق های رای کشانده و چند صباحی دیگر به عمر غارتگران ایران, بیافزایند.

 محمد خاتمی, سرکردۀ استمرارگران, مانند همیشه از شگرد ترساندن مردم از جنگ احتمالی سود جسته و درضمن گفته است, "اصلاح طلبان نمی توانند به هر قیمتی وارد انتخابات شوند" و در ادامه افزوده, "نباید اصل انتخابات که همانا حفظ نظام است را زیر سئوال برد" و فراموش کنیم که هدف نهایتا پایداری نظام است. در واقع باید مانند همیشه با دست در دست هم قرار گرفتن چهار گروهِ اصلاح طلب, اصولگرا, وابستگانِ خارج از کشور و مردمی که همواره در طول چهار دهه حامی نظام بوده اند, بار دیگر خطر سرنگونی را برطرف سازیم.

 در این میان آیت الله خامنه ای با نایده گرفتنِ فرمان خود بر منع خاتمی در ظاهر شدن و سخنرانی در اجتماعات, با مطرح کردن نام ایشان, از پیشنهاد آشتی ملی, که به باور بسیارانی آشتی دو جناحِ اصلاح طلب و اصولگراست را زیر سئوال برده و به درستی گفته است "مگر مردم, (بخوانید دو گروه اصولگرا و اصلاح طلب) با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند".

البته که دعوت خاتمی از ناراضیان به شرکت در انتخابات, موضعی مشابه خامنه ای است. رهبر اسلامی چهار سال پیش خواهان آن شد که "حتی کسانی که نظام را فبول ندارند برای حفظ, تداوم  و اعتبار جمهوری اسلامی, در انتخابات رای بدهند". زیرا حضور جمعیت در مراکز رای گیری, گذشته از خواست آنان, نمایانگر محبوبیت نظام در کل به جهانیان است.

شوربختانه در طول چهل سال گذشته نظام اسلامی توسط مردمی حمایت شده که از  حافظۀ خوبی برخوردار نیستند و با آمار و ارقام و نمودارهای علمی بیگانه اند. آماری که نشان از عدم کارآیی در مدیریت حاکمان در چهار دهۀ گذشته, رشد فقر و فحشا و تنزل اخلاقمداری در خانواده ها و جامعه است. مردمی که بی تفاوت به سرنوشت خود و فرزندان خویشند. گویی این مردمِ مسخ شده, وظیفه ای جز اینکه هر چند سال یکبار برای بیعت با رهبر در انتخابات شرکت کنند, وظیفه ای دیگر ندارند.

به یزدان که گر ما خرد داشتیم     کجا این سرانجام بد داشتیم

مسعود نجاتی

نوزدهم جولای ۲۰۱۹